joi, 8 septembrie 2011

Hei tramvai, tramvai... !

Astazi a fost zi de cumparaturi. Asa, ca de umplut frigiderul pentru toata luna. Imaginati-va ca eram cu rucsac si doua plase. Om harnic! Ha! Dar ostenit nevoie mare. In sfarsit vine tramvaiul. Fac biletul. Tramvaiul nu merge insa 100 de metri ca se opreste. Nu era o noua statie. Era un accident pe linia lui. Un motociclist cazut. O masina oprita. Salvarea era si ea acolo.
O doamna din etnia rroma - sau nu se mai zice asa?!- se ridica repede si merge in fata... se intoarce si zice catre al ei partener, nu e cu mortaciune. Un tip merge si el sa vada si ii spune apoi mamei lui, e cu donotari de organe.
Usa din fata se deschide, unii coboara sa vada si ei ce si cum... Eu raman cu bagajul meu.
Noroc ca ma suna cineva. Stau la telefon. Trece mai repede timpul. Apare si politia. Un el solid si o ea subtire. Sa tot stam cam un sfert de ora acolo pana cand se da la o parte motocicleta.
Ne punem in miscare. Dupa doua statii se urca niste barbati usor alcoolizati. Zic usor pentru ca imi dadeau impresia ca la ei mult poate fi peste masura in care se aflau.
Incerc sa inchei conversatia la telefon.
Intre timp aud franturi din discutia lor, zice ala din picioare, tu stii vreo poezie de Demostene Botez? De Mama lui Stefan cel Mare stii?
Ma pregatesc de coborare, urma statia mea.
Cel cu intrebarile continua. Tu stii cine a scris Moartea caprioarei? Stie careva cine a scrie Moartea caprioarei? Unul din grupul lor, vorbeste la telefon si razand isi intreaba interlocutorul, auzi, mai, tu stii cine a scris Moartea caprioarei?
Langa usa, un alt barbat, muncitor si el, dar nu parea deloc alcoolizat, intreaba pe cel de langa el, dar Tiganiada stii cine a scris-o? Tiganiada, mai... Un alt calator, auzind intrebarea spune, Ion Budai Deleanu. Apoi repeta, Ion Budai Deleanu, el a scris Tiganiada.
Cobor si nu merg vrea zece pasi ca aud in spatele meu... Nicolae Labis, asta a scris Moartea caprioarei, nu?

Sincer, nu cred ca au dat acum bacalaureatul... Dar mai stiu eu doi prieteni care dupa doua beri recitau Luceafarul. Acu, va intreb si eu, dar Cetatea Neamtului, stiti cine a scris-o? Hai ca-mi mai torn un pahar cu vin!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu